Voor het laatst aangepast: 27 januari 2022

112NL app

Iedereen kan de 112NL app gebruiken in noodgevallen. U belt of chat dan met een hulpverlener. De app heeft een chatfunctie die het gesprek vertaalt in uw taal. De app is daarom ook handig voor bijvoorbeeld doven en slechthorenden.

Download de 112NL app voor iOS of Android.

Contact met de meldkamer

De 112NL app helpt u om in noodsituaties contact te maken met de 112 meldkamer. Bijvoorbeeld bij een ongeluk of brand. Dit geldt vooral voor mensen die:

  • slechthorend of doof zijn;
  • moeite hebben met praten;
  • of moeite hebben met de Nederlandse of Engelse taal.

De app heeft een chatfunctie die het gesprek vertaalt in uw taal. Dit is niet mogelijk als u met 112 belt. Medewerkers van de meldkamer starten een chatgesprek als zij merken dat praten lastig gaat. Of als u dit bij het instellen van de app heeft aangegeven. U kunt zelf geen chat starten. 

Iedereen kan de 112NL app gebruiken.

Meer informatie over de 112NL app

Na het downloaden van de 112NL app kunt u aangeven wat uw persoonlijke kenmerken zijn. Bijvoorbeeld welke taal u spreekt of dat u slechthorend bent. Deze informatie en uw locatie worden bij een melding meegestuurd naar de meldkamer. Zo kan de medewerker van de meldkamer u beter en sneller helpen.

Lees meer informatie over de 112NL app op de website van de politie.


informatie overgenomen van site rijksoverheid

Kelly Thiesen

In 2017 ben ik afgestudeerd als verpleegkundig specialist binnen de huisartsenzorg. Sinds juli 2021 ben ik werkzaam in de huisartsenpraktijk in Reuver. Het is een warm team, waarin samenwerking voorop staat. Ik vind het belangrijk dat er voldoende ruimte en aandacht is voor de patiënt.

Per september 2021 ben ik ook opleider van Karlijn Janssen, verpleegkundig specialist in opleiding binnen deze praktijk